Köpvillkor – E-handel
Följande gäller vid köp i vår e-handel.
Avtalsvillkor 2024-10-01
§1 Priser
De priser som gäller är de som anges på webbplatsen vid inköpstillfället. Samtliga priser anges i svenska kronor och är styckpriser inklusive moms om inget annat anges. Vi reserverar oss mot uppenbart felaktiga priser. Ev. fraktkostnad tillkommer, se §3 – Leverans och frakt.
§2 Betalning
Betalningsmedel i e-handeln är följande: Swish, Visa, MasterCard. Din beställning levereras i regel inom 2-4 arbetsdagar.
"Qliro är UJ Terräng & Förarutbildnings AB betalleverantör och hanterar betaltransaktioner i kassan. När du väljer Swish ser du därför att betalmottagaren är Q*UJ Terräng & Förarutbildning AB vilket betyder att det är Qliro som är mottagare av pengarna för köpet och hanterar betalningen åt UJ Terräng & Förarutbildning AB"
§3 Leverans och frakt
Vid leverans via post sänds dina varor normalt 2-4 dagar efter det att du har lagt din beställning. För varor som ej levereras över Internet tillämpar UJ Terräng & Förarutbildning AB:s enhetsfrakt på 69 kr per order. Vid avhämtning av varor utgår ingen fraktkostnad.
§4 Ej uthämtade varor
Om du beställt en vara och sedan väljer att inte hämta ut varan debiteras du 150 kr i administrationskostnader.
Ej uthämtade varor/tjänster betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.
§5 Ångerrätt och retur
1. Retur inom 14 dagar
Varor och tjänster kan returneras inom 14 dagar. Kund skall då meddela UJ Terräng & Förarutbildning AB om detta inom fjorton (14) dagar från den dag varan togs emot eller tjänsten betalats. Meddelandet skall ske per e-post eller brev.
2. Returadress
Retur av vara skall ske till UJ Terräng & Förarutbildning AB, Kungsgatan 11, 541 31 Skövde. Retur får inte ske mot postförskott.
3. Ångerrätt
För en beställd tjänst gäller inte ångerrätten om utförande av tjänsten påbörjats, T.ex. att du öppnat och godkänt villkoren i din profil.
4. Varans skick vid retur
Returnerad vara skall vara i oanvänt och oskadat skick för att kunna returneras såvida inte varan förstörts eller förändrats på grund av någon omständighet som inte kan hänföras till kund.
5. Kostnad vid retur.
Kostnad för retur av vara bekostas av kunden.
6. Avbeställning
Förutsatt att beställning av vara inte skickats iväg har kund möjlighet att avbeställa hela eller viss del av beställning av varor genom att kontakta oss per telefon.
§6 Behandling av personuppgifter
De personuppgifter som du lämnar när du beställer en vara eller tjänst kommer att registreras och lagras elektroniskt och användas enbart för administration av din beställning.
§7 Reklamation
Om en vara är felaktig, felexpedierad eller transportskadad skall du så snart som möjligt kontakta oss. Vid övriga reklamationer tillämpar vi STR:s reklamationspolicy (www.str.se).
§8 Tvist
Skulle det uppstå en tvist mellan parterna som inte kan lösas på plats, tillämpas STR:s reklamationspolicy.